Proiect adus in Romania de Guvernul Ciolos.România: Proiectul de supraveghere în masă, deghizat ca guvernare electronică – EDRi

Distribuie!by Declarația de presă a serviciilor secrete din România nu face prea multe pentru a clarifica proiectul mascat de supraveghere în masă și ne confirmă în mod indirect toate suspiciunile . Răspunsul SRI dă naștere unor întrebări fundamentale care trebuie clarificate. Mai jos este traducerea noastră a mai multor fragmente […]
Distribuie!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Declarația de presă a serviciilor secrete din România nu face prea multe pentru a clarifica proiectul mascat de supraveghere în masă și ne confirmă în mod indirect toate suspiciunile . Răspunsul SRI dă naștere unor întrebări fundamentale care trebuie clarificate. Mai jos este traducerea noastră a mai multor fragmente din comunicatul de presă.

loading...

“Proiectul SII Analytics – un sistem informatic pentru integrarea și exploatarea operațională și analitică a volumului mare de date, este conceput pentru a asigura o capacitate analitică superioară a bazelor de date de la instituțiile publice majore din România. Obiectivul platformei este de a crește considerabil viteza de căutare a informațiilor relevante în bazele de date existente.


În termeni practici, în loc să interogheze sisteme diferite, informaționale și neomogene din punct de vedere procedural, instituțiile publice vor putea accesa informațiile rapid și eficient și într-un mod integrat. Sistemul nu colectează informații noi, ci mai degrabă analizează datele existente bazate pe algoritmi. “

Aceste afirmații sunt corecte și nu contrazic concluziile noastre anterioare. Problema cheie rămâne: este SRI duplicarea bazelor de date ale instituțiilor publice în cauză? “


Analiza specificațiilor tehnice și a publicului în comentariu SRI ne conduce la concluzia unui răspuns pozitiv. În acest context, această “super-bază de date” va fi o mină de aur pentru SRI și alte instituții care vor putea căuta în orice moment orice tip de informații, fără o hotărâre judecătorească sau alte limitări procedurale.

“Necesitatea rapidității accesării bazelor de date este impusă de amenințările specifice instituțiilor de informații – terorismul, migrația ilegală, crima organizată – a cărei combatere necesită o primă reacție rapidă”.

Fără a neagă corectitudinea acestei afirmații, nu putem opri chestionarea relevanței sale în contextul unui proiect de guvernare electronică și nu al unei legături cu terorismul, migrația ilegală, crima organizată etc. Aceasta duce la concluzia că proiectul SRI va avea un scop diferit de ceea ce a fost declarată inițial – care este ilegal din punct de vedere al legislației privind prelucrarea datelor cu caracter personal.

“Scopul proiectului este modernizarea și eficientizarea activităților interne ale instituțiilor publice cu atribuții în prevenirea și combaterea terorismului, a crimei organizate, a corupției și evaziunii fiscale și a beneficiarilor săi (Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Public, Ministerul Finanțelor Publice, Departamentul Fiscal Anti-Frauda, ​​Serviciul Secret Roman). “

Aceste informații sunt, de asemenea, corecte, dar incomplete. Trebuie reamintit faptul că Ministerul Finanțelor Publice nu poate accesa direct baza de date a Ministerului Afacerilor Interne, deoarece Curtea Europeană de Justiție a declarat că această procesare este ilegală în Bara vs. CNAS (C201-14) pe baza interpretării Directivei 95/46 / CE și Legea 677/2001 privind protecția datelor cu caracter personal .

Practic, sistemul SII Analytics va fi doar o modalitate de a eluda legea.

“Proiectul include un sistem complex de audit care asigură conformitatea cu reglementările forțate și normele de securitate pentru accesarea datelor stocate, toate interogările fiind înregistrate automat și analizate pentru prevenirea oricărui tip de abuz”.

Aceste informații pot furniza cu ușurință instrucțiuni greșite. SRI nu face referire la Legea 677/2001 privind protecția datelor ca “reglementare aplicată” deoarece consideră că nu este supusă unei asemenea legislații. Prin urmare, datele cetățeanului nu sunt protejate, deoarece nu există autoritatea competentă pentru verificarea conformității.

Dacă legea privind protecția datelor ar fi fost menționată în declarația SRI, primele întrebări evidente ar fi fost: “Dacă datele au fost colectate într-un singur scop, de ce sunt folosite pentru un alt domeniu de aplicare? A fost efectuată o analiză a impactului datelor personale? “. Alte întrebări importante sunt: ​​Cine este auditorul extern al sistemului (cu condiția să existe un auditor extern pentru acest proiect)? Cine este responsabil pentru analiza tehnică a sistemului? Care sunt mecanismele pentru a asigura corectitudinea jurnalelor?

În concluzie, rămân încă întrebări fundamentale:

datele cetățenilor vor fi fuzionate într-o singură bază de date masivă fără posibilitatea reală de control. Cum este aceasta în concordanță cu legislația românească și cea a Uniunii Europene?
care este rolul software-ului hardware și de interceptare într-un proiect de guvernare electronică?
ce recunoaștere facială are de-a face cu guvernarea electronică?
care este rolul SRI în eGovernment în general, dar și în acest proiect specific? SRI a fost într-adevăr o instituție eligibilă pentru primirea finanțării?
Prin urmare, solicităm încă anularea procesului de achiziții publice, iar proiectul care violează grav drepturile fundamentale să fie invalidat.

Semnalăm, de asemenea, necesitatea introducerii, ca cerință necesară pentru accesarea fondurilor europene, a interdicției de a utiliza astfel de fonduri pentru încălcarea sau limitarea drepturilor omului. În același timp, subliniem, de asemenea, necesitatea unei dezbateri publice privind rolul SRI în societatea românească și privind garanțiile pentru evitarea acestui tip de abuzuri și creșterea transparenței instituționale.

sursa: facebook.com/

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Gazeta de Informații!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Gazeta de Informații

Gazeta de Informații: Capitalism, Ceausescu, Conspiratii, Design, Diverse, Eminescu, Istorie, Masonerie, Pamflet, Politica, Sanatate, Simboluri si Spiritualitate. Contact: office@gazetadeinformatii.ro