Mașina românească de teren, Aro, era al patrulea vehicul de teren din lume ca performanță. De ce au distrus fabrica?

Distribuie!by Mașina românească de teren, Aro, era al patrulea vehicul de teren din lume ca performanță. Prețul nu foarte mare al autoturismului de teren a făcut ca fabrica românească de la Câmpulung Muscel să prospere in perioada comunistă. Cum de s-a distrus ce putea fi rentabil prin retehnologizare? loading... „Cea […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Mașina românească de teren, Aro, era al patrulea vehicul de teren din lume ca performanță. Prețul nu foarte mare al autoturismului de teren a făcut ca fabrica românească de la Câmpulung Muscel să prospere in perioada comunistă. Cum de s-a distrus ce putea fi rentabil prin retehnologizare?

loading...

„Cea mai mare victorie a mașinii de teren românești a fost intrarea pe piața americană. Daca ați fi văzut Aro 24 circulând pe șoselele din Statele Unite, unde toată lumea, când se oprea, venea să întrebe de unde provine această mașină, ați fi avut o mare satisfacție”, spune Mărţişor Ciobanu, fost director al Uzinei Aro.


Mașina Aro era râvnită pentru că putea urca pe orice teren accidentat. Ajungea în vârf de deal și trecea peste orice dună de nisip. Pentru americani era și ieftină.

Povestea uzinei începea la puțină vreme după retragerea sovieticilor din țară. Nici măcar cei care au gândit construcția colosului industrial nu și-au imaginat faima ce avea să o cunoască brandul Aro.


Aro a fost exportat în peste 100 de țări. Cererea era atât de mare la export, încât uneori autoturismele se vindeau chiar și fără roată de rezervă. „Îmi lua și neterminată mașina din uzină”, declara Ciobanu.

Câte 2.000 de mașini mergeau în fiecare an în Polonia, în Germania Democrată și în Cehoslovacia, iar 50.000 de mii de „jeep-uri românești” au ajuns în China din 1975 până la Revoluție.

„La vânătoare se folosea, că urca cele mai înalte terenuri, de asta îi zicea la mașină Zimbrul Carpaților, că urca foarte mult pe terenurile înalte”, afirma Aurel Butoi, fost muncitor Aro.

Uzina românească era un concurent pentru firmele de profil din întreaga lume. S-a încercat privatizarea ei, dar fără un sprijin real din partea investitorilor, a fost distrusă.

Dintr-un brand românesc de succes, după ce a fost jefuită, căpușată și privatizată la kilogram, fosta platformă Aro a ajuns astăzi afacere imobiliară.

Mașina românească de teren, Aro, era al patrulea vehicul de teren din lume ca performanță.

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Gazeta de Informații!

Citiți și...

Rectorul UBB, acad. Ioan Aurel Pop: Demonizarea lumii bizantine și balcanice are aceeași finalitate, de a ne abate de la soarta noastră de punte între Est și Vest. Necultivarea memoriei ne transformă în infirmi
Mesaj disperat: Serviciul meteo al unei ţări nu se privatizează. Opriţi nebunia începută de Guvernul Cioloş!
Aproape 500 de persoane au avut nevoie de asistență medicală în cea de-a treia zi a festivalului Untold
AMESTEC NERUȘINAT ÎN POLITICA INTERNĂ. Klemm dorește ca multinaționalele străine să-și poată sifona profiturile în continuare. Klemm dupa intalnirea cu Dragnea: Parteneriatului SUA - Romania ar putea fi afectat de noile masuri economice anuntate
Vasile Blaga ia aproape un milion de euro pentru paza Autostrăzii Transilvania
Emilia Șercan: Teza de doctorat a lui Florian Coldea a dispărut. Cel care o amenința s-a dovedit a fi un ofițer de poliție
Sovietizarea României a început la 23 August 1944 odată cu arestarea mareşalului Antonescu de către regele Mihai care bătuse palma cu sovietici prin Bodnăraș și Pătrășcanu sperând că își va salva nu doar tronul și viața, ci și averea.
Referendum, Mihai Gheorghiu „Există o parte a acestui popor, de 4 milioane, care a putut să treacă peste campania de dezinformare”
Un tribunal din Germania a ACHITAT primul algerian acuzat de ATAC SEXUAL în noaptea de Revelion, la Koln | UPDATE
România a ajuns CEA MAI SARACA TARA din U.E.! Opt români se SINUCID în fiecare zi! După ce masele de prostavani vor alege Monarhia va fi cea mai săracă tară din lume !!!
Viorica Dăncilă - lecție de demnitate în Parlamentul European! Le-a rupt gura!
NE-A LUAT DRACU. Merkel, Mama Migrației Ilegale și Bilderbergul Macron, dispuși să schimbe tratatele ca parte a modernizării Uniunii Europene
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Gazeta de Informații

Gazeta de Informații: Capitalism, Ceausescu, Conspiratii, Design, Diverse, Eminescu, Istorie, Masonerie, Pamflet, Politica, Sanatate, Simboluri si Spiritualitate. Contact: office@gazetadeinformatii.ro