Mașina românească de teren, Aro, era al patrulea vehicul de teren din lume ca performanță. De ce au distrus fabrica?

Distribuie!by Mașina românească de teren, Aro, era al patrulea vehicul de teren din lume ca performanță. Prețul nu foarte mare al autoturismului de teren a făcut ca fabrica românească de la Câmpulung Muscel să prospere in perioada comunistă. Cum de s-a distrus ce putea fi rentabil prin retehnologizare? loading... „Cea […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

Mașina românească de teren, Aro, era al patrulea vehicul de teren din lume ca performanță. Prețul nu foarte mare al autoturismului de teren a făcut ca fabrica românească de la Câmpulung Muscel să prospere in perioada comunistă. Cum de s-a distrus ce putea fi rentabil prin retehnologizare?

loading...

„Cea mai mare victorie a mașinii de teren românești a fost intrarea pe piața americană. Daca ați fi văzut Aro 24 circulând pe șoselele din Statele Unite, unde toată lumea, când se oprea, venea să întrebe de unde provine această mașină, ați fi avut o mare satisfacție”, spune Mărţişor Ciobanu, fost director al Uzinei Aro.


Mașina Aro era râvnită pentru că putea urca pe orice teren accidentat. Ajungea în vârf de deal și trecea peste orice dună de nisip. Pentru americani era și ieftină.

Povestea uzinei începea la puțină vreme după retragerea sovieticilor din țară. Nici măcar cei care au gândit construcția colosului industrial nu și-au imaginat faima ce avea să o cunoască brandul Aro.


Aro a fost exportat în peste 100 de țări. Cererea era atât de mare la export, încât uneori autoturismele se vindeau chiar și fără roată de rezervă. „Îmi lua și neterminată mașina din uzină”, declara Ciobanu.

Câte 2.000 de mașini mergeau în fiecare an în Polonia, în Germania Democrată și în Cehoslovacia, iar 50.000 de mii de „jeep-uri românești” au ajuns în China din 1975 până la Revoluție.

„La vânătoare se folosea, că urca cele mai înalte terenuri, de asta îi zicea la mașină Zimbrul Carpaților, că urca foarte mult pe terenurile înalte”, afirma Aurel Butoi, fost muncitor Aro.

Uzina românească era un concurent pentru firmele de profil din întreaga lume. S-a încercat privatizarea ei, dar fără un sprijin real din partea investitorilor, a fost distrusă.

Dintr-un brand românesc de succes, după ce a fost jefuită, căpușată și privatizată la kilogram, fosta platformă Aro a ajuns astăzi afacere imobiliară.

Mașina românească de teren, Aro, era al patrulea vehicul de teren din lume ca performanță.

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Gazeta de Informații!

Citiți și...

S-a inaugurat Scutul de la Deveselu: Sărbătoare națională la babuini!
Corneliu Coposu: "Negociem orice, dar nu negociem principii"
Facebook i-a blocat contul de facebook lui Iulian Capsali, după ce a scris că „trebuie să luptăm până la ultima picătură de energie” împotriva corectitudinii politice. MESAJUL integral
Willy Petry: "prostia" lui Dăncilă e o intoxicație a serviciilor împrăștiată printre tinerii corporatiști, inculți politic și nu numai
Pâinea cu pliant pro referendum a atras amenzi uriase insa Coca- Cola care a promovat imagini proLGBT nu au patit nimic!
Răceala dintre Prințul Charles și fratele lui mai mic, Edward. De ce nu se inteleg in realitate fratii intre ei, bataia pe tron?
TEHNOCRAȚII SOROȘIȘTI MAI DAU O LOVITURĂ ȚĂRII. CEC-ul va fi condus de străini printr-o selecție făcută de străini. Ministerul Finanțelor a semnat cu firma Transearch International contractul pentru selecția noii conduceri a CEC Bank
Adrian Nastase il demasca pe Iohannis: a supt serios de la PSD
Silvian Ionescu: „Abia a asteptat Coldea sa-si ia aripi”
Florin Iordache a demisionat din postul de ministru al Justiției
LOVITURĂ pentru Hipsteri: Doar 37,9% din locașurile de cult construite în România după 1989 aparțin Bisericii Ortodoxe
Locul din care s-au retras tiptil toate regulile. La 27 de ani de la revoluția din 1989, România este mai devastată decât oricând. Statisticile vorbesc despre patru milioane de români plecați din țară, adică cea mai mare populație dizlocată de pe meleagurile natale imediat după Siria, unde este oficial război.
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Gazeta de Informații

Gazeta de Informații: Capitalism, Ceausescu, Conspiratii, Design, Diverse, Eminescu, Istorie, Masonerie, Pamflet, Politica, Sanatate, Simboluri si Spiritualitate. Contact: office@gazetadeinformatii.ro