Mărirea şi decăderea autoturismului Oltcit produs la Craiova. Când a dispărut maşină construită în comunism

Distribuie!by loading... Autoturimul Oltcit produs la Craiova a făcut istorie în perioada comunistă Autoturismul oltenesc Oltcit este considerată cea mai modernă maşină construită în România în perioada comunistă. A fost fabricat în patru versiuni, iar modelul Special a fost cel mai apreciat şi s-a vândut cel mai bine. Oamenii recunosc […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

loading...

Autoturimul Oltcit produs la Craiova a făcut istorie în perioada comunistă

Autoturismul oltenesc Oltcit este considerată cea mai modernă maşină construită în România în perioada comunistă. A fost fabricat în patru versiuni, iar modelul Special a fost cel mai apreciat şi s-a vândut cel mai bine. Oamenii recunosc cu zâmbetul pe buze că cine avea Oltcit era cel mai tare.


Autoturismul Oltcit a apărut în urma unui parteneriat între autorităţile din perioada comunistă şi producătorul de automobile Citroen. La Craiova în anul 1977 s-a început construcţia unei uzine moderne care să pună pe picioare un autoturism de mici dimensiuni.

„În uzina din Bănie s-au produs patru variante ale autoturismului Oltcit, însă modelul Special a fost cel mai apreciat şi cel mai bine vândut, chiar dacă a fost fabricat într-o serie limitată. Îmi aduc şi acum bine aminte că maşina fabricată la Craiova nu a fost bine primită la export. Chiar dacă a fost catalogată ca low cost, calitatea ansamblării motoarelor nu a fost pe placul francezilor. În România alta era situaţia în perioada comunistă: cine avea Oltcit era cel mai tare“, a povestit un fost angajat la fabricii.


Patru versiuni de Oltcit au fost fabricate:

-Oltcit Club a fost echipat cu un motor de 1129 cm cubi şi o cutie în patru trepte. -Oltcit Special a avut un motor de Visa şi LMA.

-Oltcit Axel 12 TRS a fost un autoturism care a mers la export în Franţa, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria. Iniţial a fost dotat cu un motor de 1200 cm³, însă la scurt timp a fost înlocuit motor de 1299 cm³ şi o cutie de viteze in 5 trepte.

-Oltcit Club 12 CS a fost fabricat în anul 1993 şi a fost o camionetă cu două locuri.

Oltenii devin nostalgici în momentul în care îşi aduc aminte de autoturismul Oltcit din perioada comunistă. Oamenii care au lucrat în fabrica din Craiova au povestit că Nicolae Ceauşescu a ţinut foarte mult ca automobilele să fie vândut în afara ţării. „Primele maşini Oltcit au fost ansamblate pentru prima dată la Craiova în anul 1981. Uzina a produs patru modele de Oltcit – Special, Club, Club 12 TRS şi Club 12 CS – până în anul 1994. În perioada comunistă eram un brand, însă din păcate acum la fabrica din Bănie lucrurile s-au schimbat, iar maşinile produse de Ford nu se vând bine“, a povestit Mihail Săceanu, fost angajat.

În anul 1990, partenerul francez s-a retras din România, însă producţia la Craiova a continuat sub denumirea de  Oltena. Lucrurile nu au mers tocmai bine, iar în anul 1994 a fost semnat un contract de asociere între partea română şi partea correană, iar astfel s-a înfiinţat Daewoo Automobile România SA.

În anul 1995, reprezentanţii Daewoo au hotărât dezafectarea liniilor de producţie Oltenia, iar astfel autoturismul Oltcit a dispărut. Imediat la fabrica din Craiova s-au produs modelele Tico, Cielo, Espero, Matiz şi Nubira.

Daewoo a început să aibă probleme financiare în anul 1998, iar în 2006 statul român a preluat pachetul de 51% de acţiuni pentru care a plătit suma de 60 de milioane de dolari. Un an mai târziu s-a aprobat strategia de privatizare a Automobile Craiova, iar pe data de 12 septembrie 2007 a fost semnat contractul de privatizare la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt. Ford a promit că va realiza în Bănie investiţii de 675 de milioane de euro şi va avea o producţie anuală de 300.000 de autoturisme.

Ce produce compania americană

Ford la Craiova: Noul Ford B-Max este prima masină de 5 stele fabricată la Craiova, iar cea mai ieftină versiune – Ambiente – costă 13.400 de euro cu TVA inclus

Compania americană Ford a modificat linia de producţie, iar în acest moment se produc între 250-270 de autoturisme B-Max pe zi, faţă de 375 înainte de acea dată. „Nu este o perioadă tocmai bună pentru noi. Aşteptăm să vedem ce se întâmplă mai departe. Din câte am fost informaţi, vor fi şi în luna iunie două zile de opriri temporare de producţie“, a precizat Ovidiu Cioroianu.

Noul B-Max are un preţ de pornire de 13.400 de euro pentru varianta Ambiente cu motor de 90 de cai-putere (CP). Acesta este un preţ special pentru România şi include pe lângă configurarea iniţială şi echipări suplimentare în valoare de 1.000 de euro.

Varianta Ambiente dispune de jante de aliaj de 15 inci, ESP, airbaguri pentru şofer şi pasager, airbaguri de tip cortină, aer condiţionat şi radio CD cu MP3. Sunt disponibile trei variante de echipare Ambiente, Trend şi titanium. Fiecare dintre aceste echipări având pe lângă dotările ce ţin de configuraţia iniţială şi alte opţionale instalate gratuit.

Varianta Trend 1.4 90 CP are un preţ de 14.150 de euro, iar cea Titanium 1.0 100 CP costă 16.150 de euro.

Motorul EcoBoost de 1 litru cu 125 cai-putere echipează o serie întreagă de modele Ford, pornind de la B-Max, Fiesta, Focus până la Tourneo, C-Max. Propulsoarele fabricate în Craiova sunt livrate în Germania, Spania, Turcia, Taiwan şi Thailanda. Este fabricat la uzina din Craiova.

Motorul EcoBoost de 1,5 litri este primul motor Ford care încorporează un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apă acţionată de curea, ceea ce îmbunătăţeşte şi mai mult eficienţa, reducând timpul de încălzire. A fost adăugat şi un radiator cu răcire pe apă pentru o alimentare mai eficientă a motorului cu aer.

 

Citeste mai mult: adev.ro/nxubek

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Gazeta de Informații!

Citiți și...

Ce au făcut românii pe terenul pe care se va ridica mega-moscheea Video
Jumătate din pământul agricol al României a fost cumpărat de străini. TOATĂ producția merge la export
Ceauşescu a cheltuit 60 de tone de aur pur pentru mega-barajul de la Prut, numit si muntele de beton, clasificat al treilea cel mai mare din Europa
La 30 de ani de la căderea comunismului în România, Google încearcă să dea Transilvania înapoi ungurilor și sașilor, iar Valahia românilor
VIDEO/Sclavia modernă: Cum muncesc căpșunarii în Europa
Ne PREGĂTIM de RĂZBOI? Românii ar putea fi OBLIGAȚI să îşi PUNĂ CASELE la dispoziţia Nato
Până în 1990 am fost o Ţară suverană. Acum suntem o colonie sub ocupaţie militară străină, o tarabă unde multinaţionalele vând „mărgele" românilor şi îşi însuşesc bogăţiile Neamului Românesc. România de astăzi este plină de ruinele industriei ceauşiste, pustiită şi cu bătrâni însinguraţi, abandonaţi de statul român în locuri unde altădată erau localităţi. Reportajul pe care vi-l prezentăm merită toată atenţia, concluziile fiind lăsate la alegerea Măriei Sale cititorul.
Cum a dezvoltat Ceausescu cu bani de la FMI si Banca Mondiala o tara din stadiul de mahala provenita din monarhie intr-o tara cu cea mai mare crestere economica din acea perioada?
Dumnezeu sa ne ierte pentru crima pe care acest popor a girat-o!
Ce ne-au adus 28 de ani de capitalism: CONSUMUL DE CARNE A SCAZUT CU 4 % fata de 89 cand era rationalizata ,DATORIA de la 0 a ajuns la 90 de miliarde , am pierdut 4 milioane de romani…..
SUNT FIICA UNUI TERORIST!
IN TIMP CE UN ROMAN MUNCESTE O LUNA PENTRU UN SALAR MINIM NET DE 777 lei. Guvernul a aprobat cadrul legal pentru majorarea sumei gratuite acordate unui solicitant de azil: 1.185 lei pentru sezonul rece, si 1.117 de lei pentru sezonul cald.
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Gazeta de Informații

Gazeta de Informații: Capitalism, Ceausescu, Conspiratii, Design, Diverse, Eminescu, Istorie, Masonerie, Pamflet, Politica, Sanatate, Simboluri si Spiritualitate. Contact: office@gazetadeinformatii.ro