Cum a ajuns Polonia să aibă peste 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres. Ce spune reprezentantul polonez de la summit-ul Inițiativei celor Trei Mări

Distribuie!by Polonia este unul dintre statele prezente la summit-ul Inițiativei celor Trei Mări care are puse pe masă mai multe proiecte de infrastructură care vizează zona statelor central și est europene. Cel mai important proiect susținut de Polonia este Via Carpatia, o autostradă de peste 3.000 de km care să lege […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Polonia este unul dintre statele prezente la summit-ul Inițiativei celor Trei Mări care are puse pe masă mai multe proiecte de infrastructură care vizează zona statelor central și est europene. Cel mai important proiect susținut de Polonia este Via Carpatia, o autostradă de peste 3.000 de km care să lege Marea Baltică de Marea Neagră și Marea Mediterană. Proiectul prevede ca aproape jumătate din această nouă autostradă să treacă prin România, dar multe din tronsoanele vizate nu sunt gata nici măcar pe hârtie. În timp ce România abia se pregătește să depășească bariera de 800 de km de autostradă, Polonia a profitat din plin de accederea în UE în 2004 și are la zi peste 3.300 de km de autostradă și drum expres. 
loading...

Polonia a aderat la UE în 2004, cu doar trei ani înaintea României, dar a profitat din plin de fondurile europene nerambursabile puse la dispoziție pentru proiecte regionale și de transport.

Numai între 2007 și 2013 Polonia a avut la dispoziție 67 de miliarde de euro din fonduri structurale și de coeziune, iar la finalul perioadei financiare avea o rată de absorbție de circa 97%. În programarea 2014-2020, Polonia are alocate circa 80 de miliarde de euro din fonduri structurale și de coeziune.


În 2004, anul aderării la UE, Polonia avea în total circa 780 de kilometri de autostradă și drum expres, cam câți kilometri de autostradă are România acum.

În 2018, Polonia a ajuns la peste 1.630 de km de autostradă și peste 1.700 de km drum expres, iar anii următori plănuiesc să depășească bariera de 4.000 de km în total de autostradă și drum expres.

Cum se explică succesul Poloniei în implementarea unei rețele rutiere moderne? La această întrebare adresată de HotNews.ro a răspuns secretarul de stat în ministerul polonez al Transporturilor, Mikołaj Wild, prezent la summit-ul Inițiativei celor Trei Mări ce s-a desfășurat zilele acestea în București.


„Birocrație este peste tot, nu doar în țările Inițiativei celor Trei Mări sau în țările fost comuniste. Factorul care a fost cel mai relevant pentru dezvoltarea rețelei noastre rutiere a fost implementarea unei legislații speciale care a făcut ca investițiile în infrastructură să se desfășoare mai rapid”, a spus Wild.

Oficialul a continuat și a precizat că nimic nu s-ar fi mișcat, totuiși, dacă nu ar fi existat un consens politic și o voință a decidenților pentru a implementa cu adevărat proiectele.

„În al doilea rând, poate și mai important, a fost voința politică foarte puternică să fie realizate proiectele. Nu a fost o problemă de fonduri – sigur că ele sunt importante, ci cel mai important element a fost să existe voința să se facă ceva. Sunt multe de făcut în ceea ce privește infrastructura. Noi am dormit în timp ce statele vest europene erau active, iar acum provocarea este să le prindem din urmă. Ca să realizăm asta avem nevoie de determinare”, a spus Wild.
Rețeaua de autostrăzi în România:
Rețeaua de autostrăzi și drumuri expres în Polonia:

 

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Gazeta de Informații!

Citiți și...

Daewoo - Mangalia va fi vândută sau lichidată, dezvăluie "Business Korea"
Zeitgeist - o mare operatiune psihologica ?
Cum arată Armata Română în caz de război. O comparație cu Siria și Rusia
Dovada că sunt apropiați! Monica Macovei, fotografiată împreună cu Soros!
Doina Pană, motivul pentru care a fost otrăvită: Măsura luată în Codul Silvic a costat Schweighofer 150 de milioane de euro pe an.
Candidatul Marionetă. Klaus Iohannis şi iluzia democraţiei. Dan Tomozei despre FILIERA GERMANĂ. Acum susţinută de REŢEAUA RUSEASCĂ
Ce vă ascunde industria farmaceutică: cel mai puternic medicament împotriva durerilor se află peste tot, poate chiar în gradina dvs.
PATRIOTISM MAGHIAR – Luati lectii de la premierul Ungariei Viktor Orban, care nu isi indoaie genunchii in fata UE: "Suntem tarile care nu doresc sa fie conduse de un imperiu condus de la Bruxelles... Nu vrem sa devenim tari imigrante cu populatii mixte... Nu suntem dispusi sa finantam din bani europeni puzderia de organizatii de tip Soros... Bugetul UE nu este conceput pentru a finanta gruparile care servesc scopurile acestora, si nici sa pregateasca organizatori de proteste si activisti"
SRI a pus mâna pe serviciul secret al Ministerului de Interne
ROMÂNIA FURATĂ. Sidex, combinatul vândut pe nimic
Legea Big Brother, adoptată de Camera Deputaților. Care sunt noile prevederi
Scandal monstru între jurnalişti. Moise Guran, de la Digi 24, este ameninţat cu judecata de către un coleg de breaslă. Afirmațiile ministrului Agriculturii, Achim Irimescu, despre carnea stricată, peștele cu viermi care ajunge neviscerat pe piața din România și salamul spalat cu oțet pentru a fi repus apoi pe rafturi provoacă scandal între jurnaliști,
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Gazeta de Informații

Gazeta de Informații: Capitalism, Ceausescu, Conspiratii, Design, Diverse, Eminescu, Istorie, Masonerie, Pamflet, Politica, Sanatate, Simboluri si Spiritualitate. Contact: office@gazetadeinformatii.ro