Comunismul nu mai e o scuză: Cum şi-a modernizat Polonia calea ferată şi cât de repede se poate traversa ţara

Distribuie!by n opinia multor oameni comunismul a ţinut pe loc dezvoltarea unei ţări, crescând decalajul faţă de cele capitaliste. Această teorie este însă contrazisă de Polonia care, la mai puţin de un sfert de secol de la căderea comunismului a reuşit să-şi pună pe picioare infrastructura, unul dintre cele mai […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

n opinia multor oameni comunismul a ţinut pe loc dezvoltarea unei ţări, crescând decalajul faţă de cele capitaliste. Această teorie este însă contrazisă de Polonia care, la mai puţin de un sfert de secol de la căderea comunismului a reuşit să-şi pună pe picioare infrastructura, unul dintre cele mai importante aspecte care pot duce la creşterea economică.

loading...

Până în urmă cu câţiva ani, trenurile poloneze şi infrastructura feroviară erau la fel de precare ca în România: drumul dintr-o parte în alta a ţării dura peste jumătate de zi, trenurile erau îmbâcsite, vechi de peste 30 de ani.   Însă în 2014 polonezii au adus 20 de trenuri rapide care pot prinde 250 km/h şi au atins şi 293 km/h în testele de pe reţeaua poloneză, scrie Hotnews.    Acum, între cele mai mari oraşe vitezele medii sunt de peste 100 km/h, dar s-a lucrat mult pentru a se ajunge aici. În plus, polonezii au în plan să investească 16 miliarde euro în sectorul feroviar până în 2023, 60% din bani fiind finanţare de la UE.   Polonia are a patra cea mai întinsă reţea feroviară din UE şi, mai ales în sudul ţării, esistă porţiuni extinse unde trenurile rulează în medie cu 50-60 km/h. Există şi vagoane vechi şi trenuri lente, dar deosebirile faţă de România se opresc aici.    Polonia a găsit soluţia pentru ca trenurile să ruleze sute de kilometri cu viteză medie de peste 100 km/h. Mai mult, gările din oraşele cele mai mari au fost modernizate, sunt curate, au o mulţime de magazine, spaţii luminoase, separare între trenurile locale şi cele de lung parcurs, dar şi oficiu de turism.   Înainte de aducerea trenurilor rapide polonezii au modernizat calea de rulare, fiindcă dacă ar fi avut sute de restricţii, ar fi fost ineficiente oricare super-trenuri aduse.    Primele discuţii despre trenuri de mare viteză în Polonia au fost în 1994 şi 1997, dar diversele idei au fost abandonate.    Nu a mers însă totul ca pe roate. Proiectul a stârnit discuţii intense, oponenţii ideii de a cumpăra trenuri Pendolino spunând că este o greşeală ca Polonia, cu o infrastructură ce nu avea multe porţiuni de viteză, să cumpere trenuri atât de scumpe şi rapide care vor rula la viteze mult sub capacitatea lor constructivă.   Au fost certuri şi cu Alstom care, în primăvara lui 2014, când trebuia să aducă o parte dintre trenurile Pendolino în ţară, a propus în ultimul moment să schimbe termenii şi să aducă trenuri cu viteză maximă de 160 km/h, şi nu de 250 km/h cum se stabilise în contracte. Francezii motivau că infrastructura poloneză nu permite nici măcar teste cu 250 km/h. Polonia a ameninţat Alstom cu amenzi pentru încălcarea termenilor contractului şi a ieşit victorioasă.


Citeste mai mult: adev.ro/phyzsp

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Gazeta de Informații!

Citiți și...

BNR a sărit ca ARSĂ după declarațiile lui Tudose! Agitație în ”șerpărie”. Se ascunde ceva?
Dan Tănasă publică documente bombă. Discriminarea în masă a românilor din Harghita și Covasna.
Cazul Sorinei, doar o picătură văzută din conducta de copii români furați pentru export
Klaus Iohannis refuză cu obstinație să participe la o dezbatere cu Viorica Dăncilă sau să dea un interviu liber jurnaliștilor din România
ORESTE – un mason ce promoveaza doctrina new age si Noua Ordine Mondiala- el este nepotul avocatului din procesul lichidarii lui Ceausescu
Tsipras, mesaj din Rusia pentru UE: Europa nu mai este buricul lumii! Grecii știu să bată la porți mai sigure!
PLANUL MINERVA: ROMANIA DISTRUSA SUB DICTATURA BINOMULUI – A trecut un an de la scrisoarea celor 84 de academicieni care avertizau: “Alarmanta incercare de erodare a identitatii, suveranitatii si unitatii nationale a Romaniei... Actiuni indreptate impotriva Statului si Poporului Roman... Solicitam institutiilor sa vegheze si sa actioneze pentru a preveni, contracara si pedepsi agresiunile la adresa identitatii, suveranitatii si unitatii nationale si a stabilitatii statului de drept”
ROMÂNIA – povestea PRIMEI TĂRI DIN LUME care a avut o sondă petrolieră, o rafinărie petrolieră și a exportat benzină pentru prima dată…
Klaus Iohannis : ''luati laba de pe multinationale''
TIMMERMANS FACE PE VATAFUL IN COLONIA ROMANIA – Vicepresedintele CE Frans Timmermans a descins la Bucuresti sa ne dea lectii pe Justitie, facand pe ingrijoratul. Lumeajustitiei.ro reaminteste cum ne-a raspuns Timmermans cand i-am sesizat abuzurile SRI-DNA in Justitie, in sensul ca excede atributiilor MCV monitorizarea activitatii serviciilor. La asemenea raspuns, ii adresam o intrebare: "Daca Romania da Olandei Portul Constanta veti incepe sa vedeti abuzurile si coruptia din Justitia romana?"
Elena Udrea a fugit în Costa Rica
11 iunie 1948 - Marea naționalizare. Ziua în care 8.894 de de întreprinderi industriale și miniere, de transport, bancare și de asigurări au fost trecute din proprietate privată în patrimoniul statului
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Gazeta de Informații

Gazeta de Informații: Capitalism, Ceausescu, Conspiratii, Design, Diverse, Eminescu, Istorie, Masonerie, Pamflet, Politica, Sanatate, Simboluri si Spiritualitate. Contact: office@gazetadeinformatii.ro