Comunismul nu mai e o scuză: Cum şi-a modernizat Polonia calea ferată şi cât de repede se poate traversa ţara

Distribuie!by n opinia multor oameni comunismul a ţinut pe loc dezvoltarea unei ţări, crescând decalajul faţă de cele capitaliste. Această teorie este însă contrazisă de Polonia care, la mai puţin de un sfert de secol de la căderea comunismului a reuşit să-şi pună pe picioare infrastructura, unul dintre cele mai […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

n opinia multor oameni comunismul a ţinut pe loc dezvoltarea unei ţări, crescând decalajul faţă de cele capitaliste. Această teorie este însă contrazisă de Polonia care, la mai puţin de un sfert de secol de la căderea comunismului a reuşit să-şi pună pe picioare infrastructura, unul dintre cele mai importante aspecte care pot duce la creşterea economică.

loading...

Până în urmă cu câţiva ani, trenurile poloneze şi infrastructura feroviară erau la fel de precare ca în România: drumul dintr-o parte în alta a ţării dura peste jumătate de zi, trenurile erau îmbâcsite, vechi de peste 30 de ani.   Însă în 2014 polonezii au adus 20 de trenuri rapide care pot prinde 250 km/h şi au atins şi 293 km/h în testele de pe reţeaua poloneză, scrie Hotnews.    Acum, între cele mai mari oraşe vitezele medii sunt de peste 100 km/h, dar s-a lucrat mult pentru a se ajunge aici. În plus, polonezii au în plan să investească 16 miliarde euro în sectorul feroviar până în 2023, 60% din bani fiind finanţare de la UE.   Polonia are a patra cea mai întinsă reţea feroviară din UE şi, mai ales în sudul ţării, esistă porţiuni extinse unde trenurile rulează în medie cu 50-60 km/h. Există şi vagoane vechi şi trenuri lente, dar deosebirile faţă de România se opresc aici.    Polonia a găsit soluţia pentru ca trenurile să ruleze sute de kilometri cu viteză medie de peste 100 km/h. Mai mult, gările din oraşele cele mai mari au fost modernizate, sunt curate, au o mulţime de magazine, spaţii luminoase, separare între trenurile locale şi cele de lung parcurs, dar şi oficiu de turism.   Înainte de aducerea trenurilor rapide polonezii au modernizat calea de rulare, fiindcă dacă ar fi avut sute de restricţii, ar fi fost ineficiente oricare super-trenuri aduse.    Primele discuţii despre trenuri de mare viteză în Polonia au fost în 1994 şi 1997, dar diversele idei au fost abandonate.    Nu a mers însă totul ca pe roate. Proiectul a stârnit discuţii intense, oponenţii ideii de a cumpăra trenuri Pendolino spunând că este o greşeală ca Polonia, cu o infrastructură ce nu avea multe porţiuni de viteză, să cumpere trenuri atât de scumpe şi rapide care vor rula la viteze mult sub capacitatea lor constructivă.   Au fost certuri şi cu Alstom care, în primăvara lui 2014, când trebuia să aducă o parte dintre trenurile Pendolino în ţară, a propus în ultimul moment să schimbe termenii şi să aducă trenuri cu viteză maximă de 160 km/h, şi nu de 250 km/h cum se stabilise în contracte. Francezii motivau că infrastructura poloneză nu permite nici măcar teste cu 250 km/h. Polonia a ameninţat Alstom cu amenzi pentru încălcarea termenilor contractului şi a ieşit victorioasă.


Citeste mai mult: adev.ro/phyzsp

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Gazeta de Informații!

Citiți și...

Iohannis a decis soarta Romaniei: ”Mai trebuie renuntat la niste suveranitate”
Oficialii americani anunță că România va primi de ZECE ori mai mulți refugiați. Reacția Ministerului de Externe
Înregistrări: Dincă ducea fete la Deveselu- când a izbucnit scandalul americanii i-au trimis pe toti militarii acasă, au venit alții noi, pe cine să mai ancheteze
Domnule Preşedinte, România este o ţară. Nu aveţi chef să vorbiţi cu ţara, mergeţi acasă
Raport DRAMATIC: Peste 55.000 de cazuri noi de cancer înregistrate în România în ultimele luni- depopulare din toate părțile- asta se întâmplă cu un popor care încalcă legile divine
Papa Franscisc a decorat cu ordinul „Sfântul Grigorie cel Mare” o politiciană olandeză agnostică, promotoare a avortului, contracepției și a „căsătoriei LGBT”
VIDEO Masoni ridicaţi la gradul de maestru, puşi în sicrie. Dezvăluirile procurorilor DNA Oradea: „Masoneria a început să devină o structură de şuetă“, Albert Pike - Lucifer este arhitectul si Dumnezeul Masoneriei..
Codrin, mesaj fulminant: ”Se impun direcții străine, PSD să capituleze necondiționat!”
Sinucidere națională decisă fără Referendum?
Klaus Iohannis, în 2009: „Referendumul mi se pare inutil. Nu am votat” ( pentru scăderea numărului de parlamentari la 300)
Britanicii vor extrage 30 de tone de aur si argint pe luna dintr-o mina din Suceava! Uite asa pierde Romania toate bogatiile!
Scandal de corupție! DNA pe punctul să confiște ambasada SUA
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Gazeta de Informații

Gazeta de Informații: Capitalism, Ceausescu, Conspiratii, Design, Diverse, Eminescu, Istorie, Masonerie, Pamflet, Politica, Sanatate, Simboluri si Spiritualitate. Contact: office@gazetadeinformatii.ro