Ceauşescu a cheltuit 60 de tone de aur pur pentru mega-barajul de la Prut, numit si muntele de beton, clasificat al treilea cel mai mare din Europa

Distribuie!by Inainte de a citi acest articol vreau sa amintesc unor oameni care tot il critica pe “dictatorul” Ceausescu, ca fara el, nu am fi avut toate aceste baraje si am fi fost expusi inundatiilor si viiturilor de toate felurile, deci pana la realizarea autostrazilor, Ceausescu a avut nevoie sa […]
Distribuie!

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather

Inainte de a citi acest articol vreau sa amintesc unor oameni care tot il critica pe “dictatorul” Ceausescu, ca fara el, nu am fi avut toate aceste baraje si am fi fost expusi inundatiilor si viiturilor de toate felurile, deci pana la realizarea autostrazilor, Ceausescu a avut nevoie sa faca intreaga inrastructura a tarii care e foarte mare, caci daca Romania ar fi fost cat Elvetia ar fi fost cea mai performanta tara. In fine, daca nu l-ati fi omorat, am fi avut astazi si autostrazi care sunt floare la ureche pe langa constructia acestor baraje, hidrocentrale, scoli, spitale, statiuni turistice, fabrici, hoteluri etc…Ceausescu a realizat imposibilul in 25 de ani, v-a adus de la carul cu boi, la Dacie si ARO, v-a adus de la coada vacii in scoli gratuite si in universitati, v-a scos din Evul Mediu in care v-a lasat Casa Regala, fara curent electrc si buda in casa la bloc…ceea ce vedeti in Dubai si Abu Dhabi astazi ar fi fost si in Romania daca nu ati fi permis ca Ceausescu sa fie ucis…toate nenorocirile postdecembriste se intampla din cauza acestui neam nerecunoscator si ucigas de copii prin cele 25 de milioane de avorturi savarsite dupa revolutie…A mai construit vreun guvern dupa revolutie vreun baraj? Pai ei nu au fost in stare sa construiasca niste amarate de poduri si autostrazi…si voi ziceti ca PSD-istii sunt comunisti? Pai daca erau comunisti erau oameni ai muncii si pentru popor, dar din pacate sunteti manipulati sa credeti ca ei sunt comunisti, fals ei sunt tradatorii comunisti si tradatorii lui Ceausescu!

loading...

 

În nordul României, Prutul reprezintă ultima redută a Uniunii Europene. În dreptul localităţii Stânca din judeţul Botoşani, uriaşul râu ce desparte România de Republica Moldova este întâmpinat şi îmblânzit de una dintre cele mai mari structuri hidrotehnice din România.


Este vorba de barajul de la Stânca-Costeşti, un munte de beton şi oţel-beton care barează apele năvalnice ale Prutului şi, după ce le „înmoaie“, le lasă să treacă prin uriaşele ecluze. Este una dintre puţinele mega-structuri ale „Epocii de Aur“, ridicată în anii ’70, dar care îşi găseşte utilitatea şi în anul 2015, fiind şi una dintre cele mai impresionante construcţii de acest gen din Europa.

„Este o construcţie superbă şi extrem de puternică. Barajul nu a fost niciodată reabilitat sau deteriorat. Este intact. Îmblânzeşte apele Prutului. Este singura construcţie capabilă să reziste acestui râu care antrenează în anotimpurile ploioase miliarde de tone de metri cubi de apă. Este remarcabil. Oferă protecţie, energie, este obiectiv turistic şi o punte de legătură cu Republica Moldova“, spune Costică Macaleţi, prefectul Botoşaniului, fost inginer la Gospodărirea Apelor din Botoşani în perioada comunistă. Şi într-adevăr, pe şoseaua urcată pe spinarea uriaşului din beton, care leagă, traversând Prutul, România de Republica Moldova, trec zilnic sute de români şi basarabeni prin punctele vamale aflate la ambele capete ale barajului, adică la Stânca, pe partea românească şi la Costeşti, în Republica Moldova.


Barajul de la Stânca-Costeşti este uriaş. Directorul barajului, Mircea Vucovici, care a lucrat o viaţă aici îndeplinind diferite funcţii, îl cunoaşte cel mai bine. Dezvăluie că din punct de vedere statistic, barajul de la Stânca-Costeşti este cel de-al doilea baraj din ţară ca importanţă, ca putere de reţinere a apei şi ca întindere a lacului de acumulare, după Porţile de Fier I. Autorităţile botoşănene spun că tot din acest punct de vedere, este cel de-al treilea baraj al Europei, fără să luăm în calcul zonele estice ale Rusiei.

Cifrele care arată puterea şi capacitatea barajului sunt impresionante. Barajul de la Stânca are o înălţime de 43 de metri şi un coronament care depăşeşte 300 de metri. Totodată, are o capacitate de 1,4 miliarde metri de cubi de apă, cu un lac de acumulare întins pe o suprafaţă de 6.000 de hectare la capacitate medie, iar la nevoie, putând să se extindă şi pe 9.000 de hectare la retenţie maximă. Cei care lucrează la Stânca-Costeşti spun că au grijă de poarta Prutului în Moldova, un adevărat scut al Moldovei, dar şi al unei importante zone din Republica Moldova.

„Barajul este vital pentru Moldova şi nu numai. Aici nu vorbim doar de judeţul Botoşani, unde este situat, ci de întreaga regiune a Moldovei. Lunca Prutului, pe toată lungimea ei până la Galaţi, fără barajul de la Stânca-Costeşti era inundată, în medie, o dată pe an şi arăturile de toamnă trebuiau refăcute şi câteodată şi însămânţările, în funcţie de amploarea viiturii. Ar fi un adevărat dezastru fără el. S-ar pierde gospodării şi vieţi omeneşti“, spune Mircea Vucovici, directorul barajului Stânca-Costeşti.”

Tocmai din cauza furiei Prutului a fost ridicat şi barajul de la Stânca. Povestea construcţiei începe în anul 1952, când între reprezentanţii României comuniste şi cei ai URSS au avut loc întâlniri pentru a găsi soluţii de zăgăzuire a Prutului, care devasta ambele maluri ale râului. „Prutul distrugea tot şi pe partea românească, şi pe malul deţinut atunci de URSS. S-au întâlnit şi au hotărât să facă un parteneriat şi împreună să construiască un baraj. A fost aleasă zona de la Stânca, fiindcă aici sunt stânci naturale pe ambele maluri, parcă anume lăsate acolo pentru aşa ceva. De ele urma să fie „ancorat“ barajul.

Doreau să facă cel mai puternic baraj din zonă. Era şi nevoie, la ce viitură venea pe Prut“, spune Mircea Vucovici. S-a stabilit ca URSS să contribuie cu o parte din bani şi anumite tipuri de materiale, în timp ce românii duceau tot greul construcţiei şi asta fiindcă pe partea românească erau uriaşele deversoare ale barajului prin care furia Prutului era „îmblânzită“ şi apoi râul era lăsat să curgă liniştit până la Galaţi. Construcţia propriu-zisă a început în 1971, când au fost stabilite şi costurile finale cu materiile prime şi cu pagubele rezultate în urma amenajării lacului de acumulare.

Conform „Acordului între guvernul Republicii Socialiste România şi guvernul Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste privind construirea în comun a Nodului hidrotehnic Stânca-Costeşti de pe râul Prut, precum şi condiţiile de exploatare a acestuia“, publicat în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România din 1971, costurile finale de construcţie ale barajului au fost de 61.867.000 de ruble, românii contribuind cu cea mai mare parte. Era o sumă colosală, având în vedere că o rublă transferabilă era aproape echivalentul unui gram de aur pur. „În total, dacă facem un calcul, acest baraj a costat nu mai puţin de 60 de tone de aur pur“, adaugă Vucovici. Un preţ care înfioară. Însă materialul principal folosit pentru „scutul“ frontal al barajului era „oţel-beton“, un material considerat indestructibil de sovietici şi mai apoi dăruit românilor şi pentru alte construcţii, în compensaţie pentru cheltuiala mai mare a părţii româneşti cu ridicarea barajului. Odată demarate lucrările, a durat şapte ani de muncă asiduă pentru ridicarea colosului din beton.

Uriaşele stânci care-l susţineau au fost forate, umplute cu beton, şi s-a amenajat fundaţia. A fost folosit în mare parte beton românesc, în jur de 4 milioane de metri cubi, cu o compoziţie specială. În proporţie de 100% a fost ridicat de muncitori şi ingineri români. A fost finalizat în 1978, inaugurarea oficială având loc pe 4 noiembrie. Sacrificiile au fost uriaşe, pe lângă cele materiale, mii de oameni fiind nevoiţi să-şi părăsească locurile natale. Pentru amenajarea uriaşului lac de acumulare au fost strămutate opt sate de pe ambele maluri ale Prutului: Stânca, Movila Ruptă, Ripiceni, Ştefăneşti, Cinghina, Lehneşti, Raşca si Costeşti.

Specialiştii de la baraj spun că această structură este unicat în ţară. Pe lângă forţa şi capacitatea ei de a reţine apa din viitură,, structura acesteia este unică. Este singurul baraj din ţară făcut din beton şi pământ.

Au trecut mai bine de 37 de ani de la construirea barajului. În tot acest timp, „uriaşul din beton“ şi-a făcut constant datoria. Dacă Siretul, Jijia sau Miletinul continuă să producă pagube an de an, Prutul este potolit, iar toate aşezările şi culturile din lunca Prutului sunt ferite tocmai datorită barajului. Nu a fost niciodată reabilitat şi nici nu dă semne de slăbiciune. Testul suprem al barajului a fost în anul 2008, când apele umflate de ploile din Ucraina au adus o viitură fără precedent. Prutul venea cu o forţă incredibilă. S-a izbit cu furie de barajul de la Stânca. Colosul ăsta nici măcar nu s-a clintit. Şi asta în condiţiile în care a trebuit să facă faţă la 1,3 miliarde de metri cubi de apă în doar câteva ore.

Cum a cheltuit Ceauşescu 60 de tone de aur pur pentru mega-barajul de la Prut, numit si muntele de beton, clasificat al treilea cel mai mare din Europa

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Gazeta de Informații!

Citiți și...

Ce ne-au adus 28 de ani de capitalism: CONSUMUL DE CARNE A SCAZUT CU 4 % fata de 89 cand era rationalizata ,DATORIA de la 0 a ajuns la 90 de miliarde , am pierdut 4 milioane de romani…..
Patapievici, fiul unui fantome NKVD, modifica Istoria Romaniei dupa directivele lui Stalin si Horthy. DEZVALUIRI: Cine este Horia-Roman Patapievici?
Drog in mancare extrem de nociv ce atacă în mod direct creierul - Adevarul despre aspartam - E 951
Cioloș huiduit la Iași. Sute de sindicaliști l-au așteptat pe premier
DEMENTA CODULUI PENAL – Un tanar a fost condamnat la 25 ani inchisoare pentru frauda informatica. Din cauza formulei de calcul a pedepselor, s-a ajuns ca la pedeapsa principala de 1 an sa se adauge spor de 24 de ani: “Dispune ca inculpatul sa execute pedeapsa cea mai grea, de 1 an inchisoare, la care se adauga sporul de o treime din totalul celorlalte pedepse, in cuantum de 24 de ani. In total, va executa 25 ani 7 luni si 7 zile inchisoare”. Pentru omor se dau pedepse mai mici (Minuta)
FMI cere tăierea salariilor în România, oprirea programului Prima Casă, tot ceea ce a facut bun PSD se va opri acum din cauza votulului!
Verisorul homosexual al reginei Angliei se va casatori anul acesta cu partenerul sau | Casa Regala da cartile pe fata ce sa se mai ascunda atat!
După schema tipic soroşistă "de la ONG la Partid Politc" aplicată de finanțatul lui Soros, Nicuşor Dan şi Dacian Cioloș și-ar putea transforma ONG-ul în partid: "Luăm în calcul inclusiv un proiect politic nou, o mișcare politică sau un partid politic"
Rusia si-a schimbat strategia în Siria/ VIDEO
INCREDIBIL: Preşedintele României primeşte ilegal informaţii de la Serviciile Secrete
FMI vine azi în România deși țara noastră nu mai are niciun acord FMI, instituția continuă "supravegherea" României!
Popor ROMÂN unit în slujba CRUCII. S-au trimis până astăzi peste 8000 de cereri de intervenție accesorie în PROCESUL ÎMPOTRIVA MOSCHEII
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Gazeta de Informații

Gazeta de Informații: Capitalism, Ceausescu, Conspiratii, Design, Diverse, Eminescu, Istorie, Masonerie, Pamflet, Politica, Sanatate, Simboluri si Spiritualitate. Contact: office@gazetadeinformatii.ro