Buletinele de IDENTITATE, schimbare RADICALĂ. Cardul de sănătate, DESFIINȚAT | Actualele acte de identitate vor fi înlocuite cu unele electronice

Distribuie!by Actualele acte de identitate vor fi înlocuite cu unele electronice, potrivit unui proiect de lege pus în dezbatere publică de MAI. Noile cărţi de identitate, care pot fi eliberate la cererea părinţilor şi pentru copii, indiferent de vârstă, vor conţine următoarele date: numele şi prenumele titularului, sexul, cetăţenia, data […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
buletin
Actualele acte de identitate vor fi înlocuite cu unele electronice, potrivit unui proiect de lege pus în dezbatere publică de MAI. Noile cărţi de identitate, care pot fi eliberate la cererea părinţilor şi pentru copii, indiferent de vârstă, vor conţine următoarele date: numele şi prenumele titularului, sexul, cetăţenia, data şi locul naşterii titularului, semnătura olografă a titularului, imaginea facială, C.N.P.-ul, adresa de domiciliu, cu excepţia semnăturii olografe a titularului; prenumele părinţilor titularului; precum şi datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, amprentele a două degete, se arată în comunicatul MAI remis STIRIPESURSE.RO.Prin proiect se propune  eliminarea din cip a informaţiilor referitoare la calitatea de asigurat în sistemul public al asigurărilor sociale de sănătate. Astfel,  „funcţionalitatea” de card de sănătate va fi asigurată de certificatul digital emis de MAI, înscris în cip. Cardul naţional de sănătate îşi încetează valabilitatea la data la care titularului i s-a eliberat o carte electronică de identitate.

loading...

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, Ministerul Afacerilor Interne supune dezbaterii publice proiectul de Lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziții privind evidenţa persoanelor și actele de identitate ale cetăţenilor români.

Textul proiectului este afişat şi poate fi consultat pe pagina de internet a instituţiei noastre, www.mai.gov.ro, la secţiunea Transparenţă decizională, precum şi la Centrul de Relaţii cu Publicul al M.A.I., din Piaţa Revoluţiei nr. 1 A, sector 1, Bucureşti.

Propunerile, sugestiile şi opiniile persoanelor interesate cu privire la acest proiect de act normativ sunt aşteptate pe adresa de e-mail: dgj_transparenta@mai.gov.ro, în termen de 10 zile, începând cu ziua următoare postării pe site-ul MAI.

Proiectul de lege este în conformitate cu măsurile prevăzute în Programul de guvernare 2017-2020, implementarea acestuia fiind de natură să faciliteze accesul cetățenilor la servicii electronice și să contribuie la dezvoltarea conceptului de „administrație electronică”, având drept consecință corelarea și simplificarea procedurilor administrative.

În concret, reglementările propuse vizează asigurarea premiselor necesare punerii în circulație a unui nou document de identificare – electronic – care să asigure, cetățenilor, garanții suplimentare de securitate, iar instituţiilor de drept public sau privat, certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe respectivul document.

Cartea electronică de identitate va permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne, în sisteme informatice terţe ale administraţiei publice, precum şi în alte sisteme informatice, stabilite prin hotărâre a Guvernului, şi utilizarea semnăturii electronice extinse bazate pe certificat calificat, în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.

Titularul unui document electronic se va putea autentifica on-line, pentru a beneficia de diverse servicii electronice (bancare, fiscale, sociale, financiare, educaţie etc.), ceea ce va conduce la simplificarea interacțiunii cu autoritățile publice, prin creşterea calităţii şi accesibilităţii serviciilor publice.

Textul propus prevede posibilitatea obținerii unei cărţi de identitate simple de către persoanele care, din motive religioase sau de conştiinţă, refuză în mod expres obţinerea unei cărţi electronice de identitate.

Opțional, cartea de identitate simplă sau cartea electronică de identitate se poate elibera înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, la solicitarea unuia dintre părinți.

De la data realizării condițiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate se eliberează:

a) cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 și 14 ani;

b) cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;

c) cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani.

Cartea electronică de identitate conţine date în format tipărit sau în format inscripţionat prin tehnici speciale, date în format electronic, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă.

În format electronic se înscriu:

a) datele din formatul tipărit (numele şi prenumele titularului, sexul, cetăţenia, data şi locul naşterii titularului, semnătura olografă a titularului, imaginea facială, C.N.P.-ul, adresa de domiciliu), cu excepţia semnăturii olografe a titularului;

b) prenumele părinţilor titularului;

c) un certificat şi, după caz, certificate calificate, astfel cum acestea sunt definite de Legea nr. 455/2001;

d) datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.

Prin proiect se propune modificarea conceptului anterior privind conținutul de date al cărții electronice de identitate, prin eliminarea din cip a informațiilor referitoare la calitatea de asigurat în sistemul public al asigurărilor sociale de sănătate. Astfel, „funcționalitatea” de card de sănătate va fi asigurată de certificatul digital emis de MAI, înscris în cip. Cardul naţional de sănătate îşi încetează valabilitatea la data la care titularului i s-a eliberat o carte electronică de identitate.

Producerea cărţilor electronice de identitate, a cărţilor de identitate simple, a cărţilor electronice de rezidenţă şi a cărţilor de rezidenţă se realizează, centralizat, de către Imprimeria Naţională. Personalizarea documentelor se va realizeaza, centralizat, în Centrul Naţional Unic de Personalizare a Paşapoartelor Electronice din subordinea Ministerului Afacerilor Interne.

Imprimeria Naţională este abilitată să achiziţioneze şi să pună la dispoziţia structurilor Ministerului Afacerilor Interne responsabile, precum şi a Ministerului Afacerilor Externe, echipamentele şi produsele software necesare pentru punerea în circulaţie şi personalizarea cărţilor electronice de identitate, a cărţilor de identitate simple, a cărţilor de identitate provizorii, a dovezilor de reşedinţă, a cărţilor electronice de rezidenţă şi a cărţilor de rezidenţă.

Punerea în circulaţie a cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate simple se realizează, în mod eşalonat, în termen de maximum 18 luni de la data emiterii primei cărţi electronice de identitate sau a primei cărţi de identitate simple, pe măsura asigurării serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor cu suportul tehnic necesar.

Stabilirea şi actualizarea contravalorii cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate simple se fac de către Imprimeria Naţională, cu avizul Direcţiei generale ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.

 


Sursa: stiripesurse.ro

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Gazeta de Informații!

Citiți și...

Rugbyst faimos australian: dezastrele sunt cauzate de legalizarea căsătoriilor între homosexuali și liberalizarea avortului
Pornografia in scoli, idee sustinuta de profesori si elevi!
Pentru că s-a declarat primul secui din Argeș, Lucian Mândruță a devenit idolul separatiștilor maghiari care acționează pentru ruperea Transilvaniei de România și alipirea ei la Ungaria.
PENTRU O MINCIUNA NORMALA – Busit din toate partile de romani sa iasa in fata natiunii, Klaus Iohannis a trantit o minciuna cat toate cele sase case: “Nu am avut niciodata un dosar penal in sensul sa fiu cercetat penal”. Lumea Justitiei publica din nou documentul care dovedeste ca Iohannis a fost urmarit penal de procuroarea DNA Claudia Rosu pentru abuz in serviciu. Werner a avut calitatea de invinuit, echivalentul suspectului de azi (Adresa)
Acum 15 ani, corupția nu stârnea indignare: Klaus Iohannis semna cu Adrian Năstase un acord de colaborare și se angaja să susțină TOTAL programul unui guvern acuzat atunci de mari fapte de corupție. PSD dădea la schimb atenție investițiilor germane
ADEVĂRUL dosarului lui Carmen IOHANNIS: „Acest dosar a intrat în secretomania de tip securistic”
Să zicem că colegii de lojă masonică se recunosc între ei ! Klaus Iohannis, a decis recunoașterea lui Juan Guaidó în calitatea de Președinte interimar al Venezuelei.
Ruina Platformei Săvineşti filmată din aer!
Ce industrie a avut Brăila şi cum s-a ales praful de tot pentru că aveau potential de a deveni multinaționale românești, de aceea s-au distrus acesti giganți economici!
Cine este și ce a pățit omul care s-a pus cu președintele!
PRIVIND CONTRUCTIA UNEI MEGA MOSCHEI IN BUCURESTI | Este un act de tradare a poporului roman, cedarea cu titlu gratuit a unui teren, care culmea, a apartinut familiei domnitorului martir al Ortodoxiei Constantin Brancoveanu, decapitat de turci la 15 august 1714, in ziua de Sfanta Marie, impreuna cu cei 4 copii ai sai
SOV: De unde credeți că provin bogățiile Parisului, ale Moscovei sau ale Londrei? Spitalele arată mai rău ca pușcăriile pentru că bogățiile țării sunt aspirate de stăpânii voștri
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Gazeta de Informații

Gazeta de Informații: Capitalism, Ceausescu, Conspiratii, Design, Diverse, Eminescu, Istorie, Masonerie, Pamflet, Politica, Sanatate, Simboluri si Spiritualitate. Contact: office@gazetadeinformatii.ro