Aeroporturile din Bucureşti şi Administraţia Porturilor Maritime Constanţa vor fi scoase la privatizare

Distribuie!by loading... Ministerul Transporturilor propune listarea la bursă a Companiei Naţionale „Aeroporturi Bucureşti” (CNAB) şi a Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” (CNAPM) Constanţa prin oferte publice primare iniţiale (IPO) de vânzare a unor pachete de acţiuni de 20-25% din capitalul social al societăţilor. CNAB administrează cele două aeroporturi din Bucureşti, […]
Distribuie!

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather

loading...

Ministerul Transporturilor propune listarea la bursă a Companiei Naţionale „Aeroporturi Bucureşti” (CNAB) şi a Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” (CNAPM) Constanţa prin oferte publice primare iniţiale (IPO) de vânzare a unor pachete de acţiuni de 20-25% din capitalul social al societăţilor.

CNAB administrează cele două aeroporturi din Bucureşti, Henri Coandă (Otopeni) şi Aurel Vlaicu (Băneasa). Ministerul Transporturilor deţine 80% din acţiunile companiei, iar Fondul Proprietatea – 20%.


Potrivit proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Ministerului Transporturilor privind activitatea de privatizare pe anul 2016, lansat în dezbatere publică, se impune modificarea strategiei de privatizare actuale în condiţiile în care, conform unui memorandum publicat pe 4 octombrie 2016 de Executiv, s-a convenit ca la CNAB şi CNAPM Constanţa să aibă loc o majorare de capital social prin emiterea de noi acţiuni reprezentând 20-25% din capitalul social al fiecărei companii şi vânzarea acestora prin BVB.

„Pentru Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti – SA şi Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa se impune modificarea strategiei de privatizare actuale, pentru vânzarea de acţiuni emise prin majorarea capitalului social, prin derularea de către companii a câte unei oferte publice primare iniţiale de vânzare de acţiuni (IPO) pentru pachete de acţiuni reprezentând 20-25% din capitalul social al companiilor. Se intenţionează promovarea şi derularea de către companii a câte unei IPO prin emiterea de acţiuni suplimentare reprezentând 20-25% din capitalul social al fiecărei companii. În cazul derulării IPO, sumele ce vor fi încasate aparţin companiei emitente şi vor fi folosite de către aceasta, în conformitate cu prevederile legale în vigoare”’, se menţionează în instrumentul de motivare care însoţeşte proiectul de HG publicat pe site-ul ministerului.


În proiectul de HG finalizarea procesului de privatizare la o serie de societăţi comerciale aflate în portofoliul MT este prevăzută pentru anii 2017 şi 2018.

Compania Naţională „Aeroporturi Bucureşti” (CNAB) şi-a început activitatea la data de 5 februarie 2010 şi asigură coordonarea operaţională şi managementul celor două aeroporturi ale Capitalei – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa Aurel Vlaicu. CNAB a fost înfiinţată prin fuziunea societăţilor care gestionau cele două aeroporturi bucureştene.

Aeroporturile „Henri Coandă” şi „Aurel Vlaicu” au fost incluse în top 5 european al aeroporturilor care au înregistrat cea mai mare creştere a traficului aerian în luna august 2016, de către Airports Council International – Europe, a informat la mijlocul lunii octombrie 2016 CNAB.

 

Sursa: m.evz.ro

Vă invităm să urmăriți pagina noastră de Facebook Gazeta de Informații!

Citiți și...

România, prinsă la mijlocul „războiului” dintre SUA și Rusia. Ce rachete vor fi amplasate la noi în țară
Scandalul Panama si o dezvaluire-bomba din culisele guvernului Ponta
VIDEO 2003 Gavin Arvizo ( baiat bolnav de cancer) explica cum Michael Jackson a abuzat sexual de el- cantaretul a scapat si atunci basma curata
Unirea Romaniei in viziunea lui Ceausescu la Alba Iulia: caderea imperiului Habsburgic a insemnat eliberarea popoarelor- fara asupritori straini
3000 EURO/ZI, FILAJUL SRI – Document exploziv al DNA care demonstreaza ca SRI a cheltuit in secret sume faraonice pe interceptari. 540.000 euro filajul unei persoane pe 6 luni. Cine a aprobat asemenea cheltuieli? Oficial, SRI a pus in operare 248.711 de mandate in perioada 2005-2014, ceea ce inseamna la o medie de 6 luni/persoana peste 134 miliarde euro. Cu banii astia aveam toate autostrazile si utilitatile nationale realizate (Document)
Declinul familiei, declinul societății
Suedezii își iau utilajele și închid fabrica Electroapararaj: Angajații sunt în grevă generală de 18 zile. In momentul in care trebuie sa platesca un salariu putin mai decent, investitorii (bortfasii de fapt) straini isi iau cortul si pleca in alta tara care oamenii accepta din cauza saraciei munca pe nimic. Acestia sunt investitorii straini - ei nu contribuie de fapt la economia unei tari
Asa arata si se imbraca un om racit care nu se poate prezenta la Parchet pe motiv de boala!
Roşia Montană, în pragul dezastrului! | Proiectul minier al RMGC, blocat de societatea civilă, ar putea fi resuscitat!
Suspendarea lui Iohannis este o urgenţă!
RUSIA trimite o noua arma inspaimantatoare in Siria. Ii va putea ORBI pe jihadisti
De ce apa îmbuteliată este una dintre cele mai mari FARSE din istoria modernă, lucru valabil şi pentru România
Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmailby feather
Distribuie!

Despre Gazeta de Informații

Gazeta de Informații: Capitalism, Ceausescu, Conspiratii, Design, Diverse, Eminescu, Istorie, Masonerie, Pamflet, Politica, Sanatate, Simboluri si Spiritualitate. Contact: office@gazetadeinformatii.ro